Какво да направите, когато всичко около вас се променя?
Докато нещата около нас се променят, Вие и вашата аудитория може да потърсите стабилност, нещо постоянно в дълбокото море на маркетинга. Добрата новина е, че има едно нещо, което винаги ще бъде вярно, полезно и уместно – без значение колко се менят времената. Това, че сте ориентирани към потребителите, винаги ще Ви държи на прав път и в играта.
Потребителски ориентиран: Вашият потребител винаги ще бъде фокусът
Нуждите, допирните точки, и поведението на потребителите Ви ще се променят – тази година доказа колко бързо и често това може да се случи. Но докато се фокусирате върху поставянето им в центъра на всичкте си решения, Вие ще останете на правия път.
Може да сте малко уморени от съдържанието, свързано с COVID, но то служи като добър пример тук. Светът бързо се промени и бизнесът се затрудни да се адаптира. Попаднали в несигурност, трябваше да се вземат много бързи решения. Беше предизвикателство да знаем какво да правим. Но насочването на вниманието към поведението на клиентите често разкрива отговора. Търговските магазини се затварят и потребителите се насочват към онлайн покупки, така че бизнесът бързо се адаптира, като се фокусира върху електронната търговия. Събития на живо се превърнаха в онлайн събития, тъй като хората все още искаха нещата да се случват – безопасно. Хората искаха да се насладят на храна от любимите си ресторанти с минимален риск от излагане на COVID-19, така че беше разработена безконтактна доставка на храна.
Следващият път, когато светът се обърне с главата надолу, съсредоточете се върху нуждите и поведението на потребителите и той ще ви насочи в правилната посока.
Вашата цел е да създадете най-доброто изживяване на клиентите – онлайн и на живо
Вашата цел е да създадете най-доброто изживяване на клиентите – онлайн и офлайн.
Изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос е казал „в нашия бизнес на дребно знаем, че клиентите искат ниски цени и знам, че това ще бъде вярно след 10 години. Те искат бърза доставка; те искат богат избор.”
Ключът тук е, че той се фокусира върху това, което клиентите искат. Това върви ръка за ръка с мисията на компанията „да бъдем най-ориентираната към клиентите компания на Земята“. Както всички знаем, Amazon се превърна от онлайн пазар за книги в най-големия онлайн търговец на дребно до момента.
Твърде често взимащите решения в компанията приемат, че знаят какво иска клиентът. Но без никакви реални доказателства, те вероятно ще поемат в грешната посока и проектите ще се провалят. Реално погледното, не е голяма вероятността, хората с висши управленски роли, да се вписват в целевите потребители на тяхната компания. Ето защо е важно да започнете всеки проект и всяко решение за този проект с реални данни за хората към които е насочен. За да сте сигурни, че ще останете ориентирани към клиентите, уверете се, че не само ги слушате, а и разбирате какво се крие зад отговорите им, като ги правите част от решението
Потребителско ориентиран уеб дизайн
При изграждането на уеб сайт е важно всеки проект да започне с дълбоко потапяне в целевия пазар на компанията, за да види гледната точка на потребителя, да се потопи истински в неговите нужди и поведение, така че новата платформа да задоволи техните нужди и желания. Разработването на персони, пътувания на потребители и извършване на тестове на потребители са необходими, за да се създаде потребителско изживяване, което ще ги накара да се връщат за още.
Важно е да се отбележи, че без необходимите активи – персони, пътувания на потребители, тестване на потребители – вашият уебсайт ще бъде застрашен да бъде изграден само за вас, а не за вашия потребител. Естествено е хората да проектират свои собствени желания и нужди върху своя сайт, но ако целта на вашия сайт е да създаде реализации или да обслужва клиентите си по някакъв начин, трябва да разберете какво наистина искат и защо.